Lachen naar het vogeltje

Op online platformen wordt je overspoeld met mooie en waanzinnige foto’s. Deze content is dikwijls gesponsord, want je kunt er veel geld mee verdienen en veel mensen tegelijkertijd mee bereiken. Maar hoe leuk is het als je op een persoonlijkere manier mensen kunt bereiken? Dit kun je bijvoorbeeld doen door het inzetten van photoflyers. Wat dat zijn en hoe je dit effectief kunt inzetten, lees je hieronder!

Wat zijn analoge foto's?

Om photoflyers in te kunnen zetten op jouw evenement, feestje of bijeenkomst is het natuurlijk belangrijk dat je weet wat het is. Waarschijnlijk heb je ze al lang een keer zien hangen op iemand zijn koelkast. Een kleine polaroid foto met een leuke rand eromheen. Zo’n foto ziet er onwijs leuk uit, hij doet je denken aan een leuk moment in je leven en daarom hang je het op in huis. Ongetwijfeld heb je zelf ook al wel een keertje zo’n foto gemaakt op een feestje, of ben je misschien zelfs wel naar een polaroid evenement geweest. Een voorbeeld is van zo’n ‘analoge foto’ is een foto met een stickerframe met het logo van een bekend parfummerk erop. Daarnaast kan er bijvoorbeeld op dat frame een liquid tab worden geplaats, zodat je de geur kan ruiken. Tot slot zou er bijvoorbeeld zelfs een barcode kunnen worden gedrukt op het frame, zodat mensen deze geur met korting kunnen kopen. Het maken van zo’n polaroid stickerframe is helemaal niet moeilijk. Je kunt uit verschillende opties kiezen of je maakt het geheel persoonlijk. Om zo’n polaroid stickerframe te maken heb je een instant photo frame nodig. De stickerframes worden vervolgens digitaal geprint en na het maken van een polaroid foto kunnen ze worden aangebracht op de foto’s.

Wat voegt het toe?

Een foto maken met je telefoon is immers snel gedaan, maar toch haalt een digitale foto het niet bij de charme van een analoge foto. Een polaroidfoto is dan ook een mooi communicatiemiddel om jouw merk of boodschap op een persoonlijke manier te kunnen verkondigen. Je kunt zo’n foto en het frame namelijk op een tal van manieren aanpassen en invullen, waardoor het helemaal passend is bij jouw boodschap. Daarnaast wordt de foto natuurlijk altijd gemaakt door iemand die tijdens het wachten op de ontwikkeling van de foto het een en ander kan vertellen over jouw bedrijf, merk of boodschap. Het leuke hieraan is dat mensen waarschijnlijk sympathie krijgen voor het merk of de boodschap en dat ze een positieve herinnering krijgen aan dit moment. Soms plaatsen mensen het zelfs op social media. Daar mee verkrijg je natuurlijk helemaal een groot bereik!